Jste zde: Region mohelnicko  >  Mírovským údolím přes pramen U dvou Janů do Bozéňova

Mírovským údolím přes pramen U dvou Janů do Bozéňova

S vyhlídkou na hrad Mírov a možností koupání na Bozéňově.

GPS: 49.7768422N, 16.9192786E

Fotogalerie

Mohelnice - Křemačov - Mírov - Svojanov - Maletín - Jahodnice - Bozéňov (DolníBušínov) - Jestřebí - Pobučí - Krchleby - Květín - Libivá - Mohelnice

Délka trasy – 52 km

Z Mohelnice pojedeme po cyklotrase č. 6202 do Křemačova, kde na první křižovatce odbočíme vlevo a zhruba po 400 m se dáme vpravo směr Mírov. Cestou budeme míjet Mohelnické lomy známé adrenalinovými motoristickými akcemi. Krásným údolím Mírovky se dostaneme na rozcestníkMírovský Grunt. Pokud se chceme podívat do centra obce k proslulé věznici Mírov, tak se dáme vpravo do prudkého kopce. Cestou mineme odbočku na koupaliště a nahoře se můžeme přes náves vydat k vyhlídce na hrad. Pokud nechceme jet do centra obce, tak na rozcestníku pokračujeme vlevo stále po cyklotrase č. 6202 údolím říčky Mírovky. Po 7 km projedeme rekreační oblastí Svojanov a napojíme se na cyklotrasu č. 4063 směrem na Maletín. Na kraji obce Maletín je za zatáčkou autobusová zastávka. Před ní odbočíme vlevo na polní cestu, která nás dovede k prameni U dvou Janů, kde je v pískovcové skále vytesána replika trpaslíka. Nachází se zde i lesní hřiště pro děti a kousek dál zatopený Kubíčkův lom a naučné panely o zkamenělinách v maletínském pískovci. Až se nabažíme krásného prostředí pískovcových skal, tak se polní cestou vrátíme zpět na hlavní silnici a pojedeme vlevo přes Maletín, kde za rybníkem odbočíme po cyklotrase č. 4063 doleva na Jahodnici. Zhruba po 3,5 km odbočíme na cyklotrasu č. 6234, po které se dostaneme k horní a posléze dolní nádrži přehrady na Bozéňově (Dolním Bušínově). Zde se nachází rekreační centrum, restaurace, mnoho aktivit pro děti a lanové centrum. Z Bozéňova (Dolního Bušínova) jedeme směr Zábřeh, ale na křižovatce odbočíme na cyklotrasu č. 6203 přes Jestřebí,Pobučí a Krchleby. Můžeme projet Krchleby po málo frekventované silnici nebo před obcí odbočíme vlevo na polní cestu, která je označená jako cyklotrasa č. 6204 a dojedeme do Řepové. Odtud se vydáme do Květína a za Květínem již vede cyklostezka přes Libivou do Mohelnice.